dinsdag 2 juli 2019

Monika Debus


Zeker een site om even te bekijken

https://www.monika-debus.de

 
Monika Debus

 

 

Over mijn werk


"Het eerste woord van de mens was A en was bijna alles wat hij zag: bijv. Vis, bijv. Brood, bijv. Leven of dood."
(Morgenstern)
Sinds 1993 heb ik mijn eigen studio en sindsdien werk ik intensief aan de ontwerptaal van het keramische vat. 
Mijn werk concentreert zich voornamelijk op schilderen en ten tweede op het bouwen van een mal, en ik probeer mijn eenvoudige manier van schilderen te schilderen met een eenvoudige bekledingsmethode. Technisch gecompliceerde dingen die een precieze planning vereisen, zijn meestal verre van mij. Ik laat graag een bepaalde rol aan het toeval over.
Bij een zoutvuurtje bij lage temperatuur krijgt het matte oppervlak lichte zoutachtige toetsen die de kleuren veranderen en helder naar donker moduleren. Penseelstreken zijn zichtbaar. De invloed van zout is tot op zekere hoogte voorspelbaar, het kan een werk verbeteren, maar het ook vernietigen.
De stukjes worden gebakken in een gasoven bij 1140 ° C in een reducerende atmosfeer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten