dinsdag 6 augustus 2019

Yeung Yuk Kan



Wat hij over zichzelf zegt



Mijn werk gaat over momenten in de tijd, het heden en herinneringen uit het verleden. Verschillende elementen en fragmenten van deze momenten zijn vaak geïntegreerd in het werk. Dichters gebruiken woorden om hun gevoelens te uiten; Ik gebruik kleuren, lijnen en porselein om poëzie samen te stellen. Het overschrijden van de grens tussen keramiek en schilderen is voor mij een inspirerende uitdaging geweest. De porseleinen vormen worden intuïtief gevormd door gooien, oprollen en plakken bouwen; terwijl het tekenen en schilderen vaak abstract en spontaan is. Het balanceren van kalligrafische lijnen, tinten en lege ruimtes speelt in op de porseleinen oppervlakken en vormen. Dit werkproces helpt me om mijn verbeelding de vrije loop te laten en een vorm te creëren die voor zichzelf spreekt. Soms laat ik graag sporen van getekende lijnen op het oppervlak achter: de talloze veranderingen in de composities en afbeeldingen worden achtergelaten als een registratie van alle gebaren, observaties en beslissingen die zijn genomen, een reis beschrijven door onzekerheden en contemplaties. Literatuur, poëzie, architectuur en natuur zijn mijn inspiratiebronnen. Wat me het meest intrigeert, zijn de onverwachte ontmoetingen tijdens de verkenning in het oneindige rijk van verbeelding.




Beyond White Clouds
Beyond White Clouds I
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten